کد مطلب: 106871
سرپرست معاونت ميراث فرهنگي چهارمحال و بختياري:
عمليات باستان‌شناسي بهشت آباد در اردل به اتمام رسيد
تاریخ انتشار : 1393/06/31 13:59:20
نمایش : 1463
سرپرست معاونت ميراث فرهنگي چهارمحال و بختياري گفت: عمليات باستان‌شناسي بهشت آباد در شهرستان اردل در حال انجام است و گزارش مردم شناسي آن به‌زودي تدوين مي‌شود.
به گزارش هفت چشمه، مصطفي هاديپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنيم  اظهار کرد: براساس قوانين سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري عمليات کاوش اضطراري و نجات‌بخشي سايت‌هاي تاريخي در مناطقي که پروژه عمراني وجود داشته باشد براساس اولويت‌بندي انجام مي‌شود.
وي افزود: بعد از بررسي‌هاي انجام شده در منطقه بهشت آباد واقع در شهرستان اردل، سه روستاي بهشت آباد، شيخ محمود و سنگ بيل و شهر کاج براي انجام کاوش انتخاب شدند که بعد از گمانه‌زني، تپه بهشت آباد براي کاوش اضطراري انتخاب شد و عمليات کاوش منطقه انجام شد.
سرپرست معاونت ميراث فرهنگي چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه تپه بهشت آباد در حوزه آبگير سد بهشت آباد قرار دارد، گفت: عمليات کاوش در تپه بهشت آباد از تاريخ 28 تير ماه آغاز شد و تا 31 شهريور ماه سال جاري ادامه يافت و گزارشات تهيه و تدوين شده و براي اعلام اتمام کار به شرکت آب منطقه‌اي استان تحويل داده مي‌شود.
هاديپور خاطرنشان کرد: پژوهش‌هاي مردم‌نگاري اين سه روستا و شهر کاج در مدت زماني يک ماهه و براساس طرح مصوب پژوهشکده مردم شناسي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري امسال با همکاري اداره کل ميراث فرهنگي استان انجام شد.
وي افزود: در اين فعاليت پژوهشي مسائلي مانند عوارض طبيعي منطقه، شرايط اقليمي، جمعيت، پوشاک، مسکن، آداب و سنن، جاده‌ها و راه‌هاي ارتباطي، ادبيات و گويش منطقه و بازي‌هاي محلي مورد بررسي و کاوش قرار گرفت.
سرپرست معاونت ميراث فرهنگي چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه گزارش مردم شناسي اين منطقه در دست تهيه است، گفت: اين نوع پژوهش‌هاي مردم شناسي به حفظ آداب و سنن و فرهنگ‌ جامعه و معرفي آنها به نسل آينده کمک مي‌کند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg